چمن مصنوعی

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی
چمن مصنوعی

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی

اجرای چمن مصنوعی با کمترین هزینه

یکی از بهترین دلایلی که افراد چمن مصنوعی را به چمن طبیعی ترجیح می‌دهند این است که با چمن مصنوعی می‌توانند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند. همینطور چمن مصنوعی به مراقبت و نگهداری ویژه‌ای نیاز ندارد و در هر آب و هوایی سبز باقی می‌ماند. قیمت چمن مصنوعی با توجه به محصولی که انتخاب می‌کنید متفاوت است. اگر به دنبال کاهش قیمت چمن مصنوعی هستید می‌توانید از آن‌ها برای بین سنگ‌ها و موزاییک‌های حیاط یا بالکن استفاده کنید.


اجرای چمن مصنوعی بین سنگ یک روش نوآورانه و زیباست که امکان تغییرات چشمگیر در حیاط یا بالکن را با کمترین هزینه برای شما ممکن می‌سازد. برای اجرا می‌توانید بین سنگ‌ها فواصلی با عرض 3 تا 6 سانتی‌متر ایجاد کرده و بعد از بسترسازی مناسب چمن مصنوعی را در این فواصل نصب کنید. دقت کنید که عمق مناسب برای نصب چمن مصنوعی بین شیار بهتر است 1 سانتی‌متر باشد زیرا عمق کمتر به لایه زیرین چمن آسیب می‌رساند و عمق بیشتر سبب فرورفتن چمن در شیار می‌شود. بعد از برش دادن چمن مصنوعی در اندازه‌های مناسب، در آخرین مرحله این برش‌ها با چسب مخصوص درون شیارها چسبانده می‌شوند. این چسب‌ها مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته و از چمن در برابر گرما و سرما محافظت می‌کنند.

 

پروژه شخصی-مدل رویال 35

جهت مشاهده عکس های بیشتر از مدل بین سنگ اینجا را کلیک نمایید


هزینه نصب چمن مصنوعی برحسب اجرا متفاوت است. به‌طور مثال اگر اجرای چمن مصنوعی برای یک محوطه یک متری به‌طور میانگین 10 هزار تومان تمام شود برای سطوح شیب‌دار و زاویه‌دار و یا اجرای آن بین سنگ‌ها که به ظریف‌کاری بیشتری نیاز دارد ممکن است متری 25 هزار تومان تمام ‌شود. این تفاوت قیمت‌ها به دلیل میزان ظریف‌کاری و نوع چسب استفاده‌ شده هنگام نصب است. اما نکته خیلی مهم‌تر در استفاده از چمن مصنوعی این است که چمن مصنوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شود زیرا طول عمر مفید آن به‌طور متوسط 5 تا 7 سال است.


درمجموع با توجه به تفاوت قیمت چمن مصنوعی در بازار اگر استفاده از آن برایتان مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود به شما پیشنهاد می‌کنیم از ترکیب چمن مصنوعی و سنگ‌کاری برای زیبایی منزلتان بهره ببرید. در این صورت برای حیاط سازی محوطه‌ای به‌اندازه 100 مترمربع با ترکیب سنگ و چمن فقط فضایی حدود 20 مترمربع برای چمن باقی می‌ماند که می‌توانید آن را به‌طور متوسط با هزینه‌ای حدوداً 2 تا 3 میلیون تومان سبز کنید که ماندگاری بالایی داشته و می‌تواند 5 تا 7 سال بدون مشکل باقی بماند.

جهت استعلام قیمت چمن مصنوعی می‌توانید با کارشناسان ما در مانا چمن در ارتباط باشید.

قیمت چمن مصنوعی

اگر چرخی در اینترنت بزنید متوجه تفاوت قیمت چمن مصنوعی خواهید شد زیرا عوامل زیادی در این مقوله دخیل هستند مواد اولیه، پارامترها و کیفیت چمن مصنوعی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت چمن مصنوعی هستند. بنابراین اگر به دنبال چمن مصنوعی با قیمت و کیفیت مناسب هستید بهتر است با کارشناسان این زمینه مشورت کنید.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت چمن مصنوعی

 
بی‌شک اولین سؤالی که در مورد چمن مصنوعی به ذهن می‌رسد این است که هزینه آن چقدر است؟ باید بگوییم که پاسخ قطعی به این سؤال دشوار است زیرا عوامل زیادی بر قیمت چمن مصنوعی مؤثر خواهند بود. به این دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به خرید چمن مصنوعی با یک پیمانکار یا نصاب چمن مصنوعی برای اندازه‌گیری و ارزیابی محیط موردنظر خود صحبت کنید. چند عامل مؤثر بر قیمت چمن مصنوعی در زیر لیست شده است:


1. مواد اولیه مصنوعی

 چمن مصنوعی از سه بخش الیاف، بکینگ(Backing یا پشت چمن مصنوعی) و پارچه پایه(لایه ی اولیه و ثانویه تشکیل دهنده Backing) تشکیل‌شده است.کیفیت مواد اولیه استفاده‌ شده در چمن مصنوعی می‌تواند بهترین عامل منعکس‌کننده قیمت آن باشد.

2. پارامترهای چمن مصنوعی

سه پارامتر تراکم، ارتفاع و تعداد گره به‌طور مستقیم در تعیین قیمت چمن مصنوعی تأثیرگذارند. هرچه تراکم چمن بیشتر، ارتفاع آن بالاتر و تعداد گره در آن بیشتر است در این صورت قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

3. شکل چمن مصنوعی

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت چمن مصنوعی شکل آن است که عموماً C، U و یا V شکل هستند. بالاترین میزان نفوذپذیری پایین‌ترین قیمت را برای چمن مصنوعی به همراه خواهد داشت.

4. اندازه محوطه موردنظر

مقدار چمنی که برای محوطه موردنظر خود نیاز دارید قیمت هر مترمربع از چمن مصنوعی را تعیین می‌کند.

5. تپه‌ها و یا سطوح شیب‌دار

پیاده‌سازی چمن مصنوعی برای زمین‌های شیب‌دار دشوار است و کار اضافی به همراه دارد لذا این موضوع نیز می‌تواند بر هزینه پیاده‌سازی چمن مصنوعی تأثیر بگذارد.


جهت استعلام قیمت چمن مصنوعی می‌توانید با کارشناسان ما در مانا چمن در ارتباط باشید.

دلایل و انگیزه های استفاده از گیاهان مصنوعی در دیوار سبز

گیاهان مصنوعی به دلیل بی نیازی از خاک، آب و ماده غذایی، هیچ گونه گلدان یا بستر خاصی نداشته و وزن آنها بسیار سبُک است. این وزن سبُک، یکی از برتری های آشکار دیوار سبز مصنوعی نسبت به طبیعی بوده و برای نصب بر روی دیوار های سُست و یا در ارتفاع بالا، گزینه ایده آلی محسوب می شود. 

رنگ سبز گیاهان، باعث آرامش و نشاط در انسان می شود. دیوار سبز مصنوعی، چشم اندازی زیبا و دلنشین را برای شما ایجاد می کند که حس خوب طبیعت را به شما هدیه می دهد.

دیوار سبز مصنوعی، برای اجرا در لابی فروشگاه و مراکز خرید، کافی شاپ، رستوران، ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی و هتل ها، تالار جشن و مراسم و... یک انتخاب منطقی و مقرون به صرف محسوب می شود؛ به منظور زیباسازی نرده و فنس، دیوار، ستون، تراس آپارتمان، نمایشگاه ها و مراکز خرید هم می توان از آن استفاده نمود.

فنس های آهنی و نرده های محافظ داخل ساختمان ها، عموما از نمای مناسبی برخوردار نیستند و دید نا مطلوبی را پدید می آورند. استفاده از دیوار سبز مصنوعی، محیطی زیبا و دلنشین را برای شما ایجاد می کند.

اجرای دیوار سبز طبیعی در فضای بسته و بدون نور کافی و یا جایی که امکان آبیاری، تغذیه مناسب و مراقبت منظم گیاهان وجود ندارد، کار بسیار دشواری است. در چنین حالتی باید از گونه های خاصی از گیاهان استفاده کنیم که نیاز کمی به آب، غذا، نور و... داشته و بسیار مقاوم باشند. تعداد این گونه های گیاهی در کشور ما اندک بوده و غالباً زیبایی آنها از گونه های دیگر کمتر است. به دلیل همین تنوع کم، قدرت انتخاب محدود می شود و ممکن است مورد پسند مشتریان قرار نگیرند.

اینجاست که اهمیت و جایگاه ویژه دیوار سبز مصنوعی مطرح می شود. برخی از گیاهان مصنوعی موجود در دیوار سبز، از روی گیاهان مناطق پر باران، استوایی و جنگل های گرمسیری الگوبرداری می شوند و ظاهر بسیار زیبا و چشم نوازی دارند. کاشت و نگهداری بعضی از این گونه گیاهان در دیوار سبز طبیعی، حتی در شرایط کنترل شده و با مراقبت های ویژه هم تقریباً محال است.

ولی شما به راحتی می توانید یک دیوار سبز مصنوعی با انواع گیاهان بومی مناطق مرطوب استوایی همیشه سبز و زیبا داشته باشید. در چنین شرایطی آیا باز هم دیوار سبز طبیعی با گیاهان نه چندان جذاب، پژمرده و ضعیف را انتخاب می کنید؟ پاسخ بسیاری از افراد به این سوال منفیست؛ آنها عطای گیاهان طبیعی را به لقایش می بخشند و دیوار سبز مصنوعی با همه آسانی ها و زیبایی هایش را بر می گزینند.

بسیاری از مردم می گویند گیاهان پلاستیکی مورد استفاده در دیوار سبز مصنوعی به دلیل بی جان بودن، احساس خوشایند گیاهان طبیعی را منتقل نمی کند. یکی از شیوه های جالب و خلاقانه برای بهبود ظاهر و حس دیوار سبز مصنوعی، ایجاد سیستم آبیاری و آبپاشی در آن است؛ به طوری که لوله های آبیاری قطره ای و نازل های اسپری کننده (مه پاش) در داخل و روی پنل بستر نگهدارنده دیوار سبز نصب می شود.

این نوع سیستم ها، آب را با مقادیر متفاوت بر روی گیاهان مصنوعی می پاشند و یا از بالا مثل یک آبشار کوچک و زیبا به نظر می رسند. آب بر روی پوشش انبوه و برگ ها باقی می‌ماند و به آهستگی تبخیر می شود. به این ترتیب، حال و هوای بسیار مطبوع و دلچسبی در محیط پراکنده می شود و البته صدای شُر شُر آب هم گوشنواز و آرام بخش است.

گرینوال مصنوعی جایگزینی ایده آل برای دیوار سبز طبیعی می باشد که جلوه ای واقع گرایانه داشته، نصب آن بسیار ساده است و تقریبا در هر محیطی قابلیت اجرا دارد.

جالب است بدانید که به دلیل ظرافت شگفت انگیز و ظاهرِ واقع گرایانه گل ها، گیاهان و شاخ و برگ دیوار سبز مصنوعی، بسیاری از مردم حتی در فاصله چند متری نیز به سختی می‌توانند طبیعی یا مصنوعی بودن آن را تشخیص دهند.

مجموعه مانا چمن با برخورداری از نیروی متخصص و سابقه درخشان در بازار محصولات دکوراتیو، آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز است.

جهت خرید دیوار سبز مصنوعی کلیک کنید.

دیوار سبز مصنوعی چیست؟

احتمالا شما هم تا به حال نام دیوار سبز مصنوعی را شنیده اید و یا حداقل یک بار آن را از نزدیک دیده اید. بسیاری از مردم با شنیدن عبارت دیوار سبز، فوراً به یاد گیاهان روییده بر روی دیوار خانه های قدیمی یا خزه های سبز بر روی ساختمان ها در مناطق مرطوب و جنگلی و بام سبز می افتند. این تصوّر تا حدودی درست است؛ زیرا ایده ساخت دیوار سبز مصنوعی از روی همین مثال های طبیعی الگو برداری شده است.

شاید شما هم دیوارهای پوشیده شده با گیاهان را در سطح شهر و یا در بعضی ساختمان ها دیده باشید. برخی از این دیوارهای سبز، توسط رشد و گسترش گیاهان رَوَنده و چسبنده مثل انواع پیچک بوستون(پیچک ژاپنی یا مو چسب)، پاپیتال، گل ساعتی، یاس، پیچ اناری، خزه و... به وجود آمده اند.

دیدن گیاهان زنده و سبز بر روی دیوار، همیشه جذاب و غافلگیر کننده است؛ زیرا انسان همیشه عادت داشته تا گیاهان را در سطح تخت و افقی زمین ببیند.

اکثریت مطلق گیاهان جهان بر روی زمین رشد و نمو می کنند؛ ولی بعضی از گونه ها، استعداد و علاقه عجیبی به رشد و زندگی بر روی سطوح عمودی دارند.

سطوحی مانند دیواره های سنگی کوه ها، دیواره های سنگی شکاف ها و حفره های پایین تر از سطح زمین، تنه درختان غول آسا و بناهای ساخته شده به دست انسان، ولی تفاوت دیوار سبز طبیعی با دیوار سبز مصنوعی در چیست؟ مسلماً پاسخ کوتاه در طبیعی و مصنوعی بودن گیاهان موجود در این نوع دیوارهاست. ولی این فقط ظاهر بدیهیِ امر است و تفاوت های این دو پدیده بسیار گسترده هستند. در اینجا برخی از برتری های دیوار سبز مصنوعی را نام می بریم:

  • عدم نیاز به آب و حذف تمام سیستم تامین، لوله کشی، پمپاژ، ذخیره، تصفیه و...
  • عدم نیاز به هوا؛ هوای آلوده و پر گرد و غبار، باعث خراب شدن آن نمی شود
  • عدم نیاز به نور
  • عدم نیاز به تغذیه و کود
  • عدم نیاز به سمپاشی بر ضد بیماری ها و آفات
  • عدم نیاز به هرَس و کنترل رشد
  • عدم نیاز به عایق کاری بستر در مقابل رطوبت
  • عدم نیاز به سازه مقاوم و گران قیمت؛ به دلیل وزن سبُک
  • نگهداری و نظافت بسیار آسان، سریع و کم هزینه
  • زیبایی و شادابی در تمامی طول سال و شرایط آب و هوایی سخت
  • قابلیت نظافت آسان و ماندگاری بسیار طولانی مدت
  • قیمت بسیار پایین تر نسبت به گیاهان طبیعی
  • نصب و اجرای آسان، سریع و کم هزینه

باغ عمودی، دیوار زنده، دیوار تنفس کننده، جنگل شهری و... نام هایی هستند که همگی برای انواع طبیعیِ دیوار سبز استفاده می شود.

باغ عمودی یا vertical garden، دیوار زنده یا living wall، دیوار تنفس کننده یا breathing wall، مشخصا به ایجاد فضای سبز با استفاده از گیاهان زنده و طبیعی اشاره می کند. ولی دیوار سبز می تواند طبیعی یا مصنوعی باشد. در ادامه به جنبه های مختلف این پدیده می پردازیم.

مجموعه مانا چمن با برخورداری از نیروی متخصص و سابقه درخشان در بازار محصولات دکوراتیو، آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز است.

جهت خرید دیوار سبز مصنوعی کلیک کنید.

دیوار سبز مصنوعی

یک روش عالی برای داشتن نشاط و سرسبزی در محیط کار خود، حتی اگر فضای کافی ندارید ، استفاده از دیوار سبز مصنوعی است که می تواند به هر دیواری متصل شود و جلوه ای زیبا و کاملا جدید به شما بدهد. منظره ای منحصر به فرد که ظاهری مدرن و شکیل به شما می دهد، این دیوارهای سبز مصنوعی کاملاً کلاسیک هستند و محیطی زیبا را ایجاد می کنند. یک راه عالی برای ایجاد یک چشم انداز تجاری آرام، تزئین دیوار سبز است. ما همه افراد محله را راضی خواهیم کرد.

دیوار سبز مصنوعی به صورت سفارشی با استفاده از ترکیبی از شاخه های گیاهان سبز و چمن مصنوعی ساخته می شوند. پانل های دیواری عمودی گیاهان در سراسر جهان بسیار محبوب هستند و این ایده نیز بسیار محبوب است، همانطور که در اینجا باغ عمودی در برج مربع وجود دارد.

در حقیقت ، دیوارهای سبز ساخته شده از گیاهان مصنوعی نه تنها تزئینی هستند، بلکه کاربردی نیز هستند. کاشی های ورق ابریشم در هر اندازه ساخته می شوند و فضای زیادی را اشغال نمی کنند. تخته های گیاه ابریشم در محیط داخلی یا خارجی، بدون تعمیر و نگهداری. بعلاوه، دیوارهای سبز مصنوعی سبز ما با شاخه های ابریشم و شاخه های مقاوم در برابر شعله می توانند برای استفاده در محیط داخلی تولید شوند و یا در معرض اشعه ماورا بنفش برای استفاده در فضای باز قرار بگیرند - زیبا و سالم برای اقامت کردن در سالهای آینده هستند!

ایده آل برای نمایش در انواع فضاهای تجاری، از جمله پارک های موضوعی، گالری های عجیب و غریب، نمایشگاه ها، ساختمان های اداری یا شرکتی، ساختمان های دولتی، خرده فروشی ها، محل گذراندن اوقات فراغت، امکانات بهداشتی و پذیرایی، امکانات مسکونی سالمندان، دانشکده ها و سایر فضاهای تجاری و... جاذبه ای به صورت دیواری و ایستاده به وجود می آورند. این پانل های دیواری سبز ساخته شده از مواد با کیفیت عالی، بسیار واقع گرایانه هستند و به نگهداری مداوم نیاز ندارند. آنها کاملاً محکم و بادوام هستند و فضا را برای فرزندان شما، بسیار با طراوت و فراموش نشدنی می کنند. دیوار سبز مصنوعی ما یکی از ساده ترین و بهترین فضاها برای معرفی گیاهان و گل ها در محوطه سازی تجاری شماست و پانل های سبز می توانند هرگونه محیط خسته کننده و مرده ای را تشویق کنند.

وقتی از دیوار سبز مصنوعی مانا چمن برای استتار، زیبا سازی یا دکوراسیون استفاده می شود، عملاً هیچ تعمیر یا نگهداری نیاز ندارد. شاخ و برگ واقعی مصنوعی در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت شده و کاملاً قابل بازیافت است. استفاده از آنها در داخل و خارج آسان است و بندرت نیاز به تغییرات ساختاری در ساختمان دارند. آنها را به اندازه برش دهید و از قلاب یا برچسب برای محکم کردن آنها استفاده کنید.

برای خرید چمن مصنوعی، خرید دیوار سبز مصنوعی و اطلاع از قیمت چمن مصنوعی به سایت ماناچمن مراجعه کنید.